donderdag 6 maart 2014

Bloem haken met de popcorn steek

Een bloem haken blijft leuk.
Je kan ze overal voor gebruiken,
als applicatie,
voor een broche,
op een haarband,
je kan er zelfs een hele deken van maken.
Op Facebook vond ik een tijdje terug een patroon van deze leuke bloemen.
Helaas was het een Engels patroon en begreep ik er niet zo heel veel van. Ik heb het patroon toen wel opgeslagen, met de gedachte dat ik er nog wel een keertje voor ging zitten.
Een paar weken later vond ik er een heel duidelijk filmpje bij dat geplaatst was door Echtstudio.
Daar was ik zo ontzettend blij mee.

Ook vond ik op Pinterest nog een hele leuke tas die gemaakt was met deze zelfde bloemetjes.

Dus nu ga ik maar eens verzinnen wat ik nou toch ga maken van deze leuke bloemen.

Voor jullie een vertaling van het patroon en het filmpje van Echtstudio.


Komt ie:
4 losse tot een ring maken
Rij 1: 1 losse en werk 12 v in de ring
Verander van kleur
Rij 2: hv in eerste losse, * 3 losse, overhalen en steek de naald door dezelfde steek,
overhalen en trek de lus zo lang als de eerste 3 losse.
(Overhalen, naald door zelfde steek, overhalen en trek een lange lus) herhaal 2 keer.
Daarna naald in volgende steek, overhalen en trek een lange lus.
(Overhalen, naald door zelfde steek, overhalen en trek een lange lus) herhaal 2 keer.

Hier ook nog een filmpje zodat je kan zien hoe het moet:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten