vrijdag 15 maart 2019

Vinger breien

Laatst kwam ik op het idee om te gaan vinger breien. Vroeger deed ik dit op de basisschool, maar ik wist nooit wat ik ervan moest maken. Nu had ik op Pinterest een leuk sjaaltje gevonden en die heb ik gemaakt.

Op het onderstaande plaatje kan je zien hoe je moet vinger breien:

Voor dit projectje gebruikte ik 2 bollen Canada van Lammy Yarns, dubbele draad.  Ik gebruikte wel 2 verschillende kleuren. Nummer 445 en 470.

Ik heb drie stroken van drie verschillende lengtes gebreid op mijn vingers, daarna heb ik ze aan elkaar geknoopt en nog een stukje gehaakt en dit er aan de zijkant waar het geknoopt was omheen gedaan. Toen en leuke knoop erop genaaid en klaar.

Hier zie je het eind resultaat. En het voordeel is dat een klein project is, maar wel leuk om te doen!



1 opmerking: